Untitled Page
Om mennesker, medier,
kreativitet og teknik i AV-branchen
Forside Artikler Web-TV Nyhedsbrev Kontakt Annoncer/Ads
Gå tilbage

TV 2's udviklingsstrategi
august 2019
Der bliver færre
folk i direktionen
Anne Engdal Stig Christensen, der tiltrådte som TV 2s nye administrerede direktør 1. august, foretager nu en række ændringer i ledelsen. Målet er at accelerere udviklingen af TV 2 Play og øge fokus på dansk indhold på tværs af lineære kanaler og streaming.

Flemming Rasmussen, kommerciel direktør hos TV 2, udnævnes til viceadministrerende direktør og skal i den rolle drive arbejdet i en ny ledergruppe, der skal sætte yderligere kraft bag TV 2s udviklingsprojekter. I den nye organisation, som træder i kraft 1. september, er kanalchef Lotte Lindegaard desuden udnævnt til programdirektør med ansvar for alt eksternt produceret indhold på TV 2s hovedkanal, TV 2 Play, TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 Fri.

Samtidig nedlægges den indholdsdirektørstilling, som Anne Engdal Stig Christensen bestred indtil sin tiltrædelse, og TV 2s direktion reduceres dermed fra fem til fire medlemmer: Administrerende direktør Anne Engdal Stig Christensen, viceadministrerende direktør Flemming Rasmussen, direktør for digital og teknik Anders Blauenfeldt plus en finansdirektør, som forventes rekrutteret i løbet af efteråret.

Nytænkning og innovation

– TV 2s gældende koncernstrategi løber frem mod 2021, siger Anne Engdal Stig Christensen. – Den har det danske kvalitetsindhold som udgangspunkt og virksomhedens fortsatte digitale transformation som ambition.

– Hos TV 2 har vi i de senere år oplevet en stor vækst – senest illustreret med det bedste 1. halvår til TV 2-kanalerne i ti år, og med et TV 2 Play, som har rundet 500.000 abonnementer. Dette er sket i et marked med ændrede forbrugsvaner og stor konkurrence, og vi ser ind i en fremtid som kræver nytænkning og innovation...

Øget omsætning på TV 2 Play

Flemming Rasmussen har været en del af TV 2 siden 2000 og som viceadministrerende direktør kommer han til at stå i spidsen for den nye strategiske ledergruppe, hvor en række afdelingschefer sammen med TV 2s direktion skal accelerere udviklingen og styrke det tværgående samarbejde. Men han vil også fortsat have ansvar for det kommercielle område.

– Flemming Rasmussen har leveret flotte resultater i både et reklamemarked og et distributionsmarked, der er præget af stor usikkerhed og indædt konkurrence, siger Anne Engdal Stig Christensen. – Ambitionerne om digital vækst er bundet op på mål om øget forbrug og ikke mindst øget omsætning på TV 2 Play. Dette har Flemming Rasmussen gode forudsætninger for at opnå – fra sit kommercielle ståsted.

Indhold til streaming

På indholdsområdet vil TV 2 bevare den høje kvalitet samtidigt med at indholdet på TV 2 Play integreres yderligere i det programstrategiske og publiceringsmæssige arbejde. Lotte Lindegaard, som har været kanalchef på TV 2s hovedkanal siden 2013, kommer som programdirektør til at stå i spidsen for dette arbejde.

– Det er afgørende, at vi også i årene fremover udvikler vores indhold og har fokus på, hvordan vi bedst muligt udnytter det på tværs af TV 2s platforme, siger Anne Engdal Stig Christensen. – Lotte Lindegaard er en ambitiøs ildsjæl, som vil sætte en ære i at løfte TV 2 Play til næste niveau rent indholdsmæssigt.

– Det næste ryk i udviklingen af TV 2 Play kræver ressourcemæssig fokus på det indhold, der i særlig grad driver streamingen, og vi skal desuden schedulere TV 2 Play lige så konsekvent som vores traditionelle kanaler, siger Lotte Lindegaard. – Det skal ske samtidig med, at vi fortsat skruer på kanalerne, så vi holder dem skarpe og relevante. Udfordringen er at balancere begge dele, og det gør arbejdet som programdirektør særligt interessant...

Public service i en digital verden

Anne Engdal Stig Christensen fremhæver vigtigheden af public service i fremtiden:

– Vi skal i de kommende år fortsætte TV 2s digitale transformation og øge omsætningen på TV 2 Play. En del af den øvelse handler om det jeg kalder public service-transformation, hvor vi tager vores forpligtelser og rolle i samfundet med os over i streamingverdenen og gør TV 2 Play til danskernes nye hoveddør ind til vores indhold. Den øvelse er afgørende for vores fremtidige position i det danske mediebillede og derfor også for vores omsætning de kommende år.

Gå tilbage


Anne Engdal Stig Christensen avancerede den 1. august til adm. dir. for TV 2. I den forbindelse er hendes hidtidige stilling som indholdsdirektør blevet nedlagt, så der fremover kun er fire personer i direktionen (fotos Miklos Szabo / TV 2).
Klik for større billede

TV 2"s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen avancerer pr. 1. september 2019 til viceadministrerende direktør. I denne stilling skal han stå i spidsen for den nye strategiske ledergruppe, men han vil også fortsat have ansvar for det kommercielle område.
Klik for større billede

Lotte Lindegaard avancerer til programdirektør pr. 1. september 2019 med ansvar for alt eksternt produceret indhold på TV 2s hovedkanal, TV 2 Play, TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 Fri. Hun har hidtil været kanalchef.
Klik for større billede

> Webmaster

> Support
> Privacy
> Cookies
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+